روزانه

  • ۰
  • ۰

واقع گرایی یعنی تحریف واقعیات 17 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

واقع گرایی یعنی تحریف واقعیات

(والاس استیونتز)

گفتار اول: پیش درآمد :

اگر چنانچه جیمز ادعا می کند: « درمان واقع در مسیر صواب هنوز هم مستقل ترین انعطاف پذیرفتن و غول آسانترین نوع ادبی است » واژه ی رئالیسم هم که در بحث رمان از آن فراوان سخن می رود. بی گمان باید مستقل ترین و انعطاف پذیرترین و غول آسانترین نوع اصطلاح در نقد ادبی باشد

به راستی که واژه ی رئالیسم با استقلال ظاهری اش از هر توصیف صوری و محتوایی و با انعطاف پذیری مهار ناپذیرش عجوبه ای است که اغلب اشخاص احساس می کنند. بدون آن هم می توانند راحت سر کنند نکته ای که دقیقاً نشان دهنده ی بی ثباتی مزمن این واژه است تمایل شدید آن به جذب این با آن کلمات توصیفی است که حکم تکیه گاه معنایی را پیدا می کنند. خواننده لازم نیست وقت زیادی را صرف تورق تألیفات انتقادی کند تا به کلمات توصیفی برسد از قبیل:

رئالیسم آرمانی، رئالیسم انتقادی، رئالیسم استمراری، رئالیسم بدبین ، رئالیسم بویا ، رئالیسم تجمعی، رئالیسم خارجی ، و انواع دیگر آن از قبیل . خوش بین . ذهنی ، رمانتیک روان شناختی، روزمره ، سوسیالیستی ، شاعرانه، صوری، طنز آلود، عینی ، فانتزی ، هجایی و رئالیسم ناتورالیستی و ملی اشاره کرد.

بسیاری از این ها در کتاب حرج بکر که مجموعه ای انسانی در مورد رئالیسم است پراکنده اند والنر لاشی در کتابش « رئالیسم در رمان معاصر» رئالیسم های مختلف را دست بندی کرده است . رئالیسم چوپانی شاتو برچان، رئالیسم روحانی دو آمیل ، رئالیسم خود کاوانه ی پروست و حتی رئالیسم کلان شهری ژول روهن.

پس هم می توان این سخن و پیشنهاد معقول بکر را جدی گرفت که :

« برای تسهیل گفتگو بهتر است از این به بعد روی هر اتفاقی که افتاد اسم تازه ای بگذاریم و آن را با گونه یا شکل دیگری از واژه ی رئالیسم نام گذاری نکنیم »

و هم سخن منتقدی را که با کمی ناشکیبایی می گوید:

من نمی خواهم همچون خر در گل تعریف های مختلف واژه ی رئالیسم بمانم واژه ی رئالیسم در واقع حکم بزهکاری را دارد که نویسندگان یا با قرار دادن آن تحت مراقبت کلمات دیگر یا با زدن دستبند گیومه بر دستها بشر بی اعتمادی خود را به رفتار آن نشان داده اند. ارتگا امی گایست که او علی الاصول راه دوم را برگزیده است : « من اکنون نمی توانم وارد بحث اصطلاح بغرنجی شرح که همیشه برای مظلوم نشان دادنش آنرا داخل گیومه قرار داده ام» .

رئالیسم اصطلاحی است که از فلسفه به حوزه ی نقد راه پیدا کرده است. آن هم در وضعیتی که بر اثر خونریزی های ناشی از نبودهای پیشین ضعیف شده است. پس ما ابتدا باید دست کم طرفین جنگ را بشناسیم به هر حال شاید به نظر می رسد که رئالیستی (ولو نابرابر) دل به دو دلبر ایدئالیسم و ماتریالیسم سپرده است، تعهد شر را به واقعیت از یاد بوده است و دلیلش این است که خود مفهوم واقعیت نیز در ذهنیت معاصر بی آبرو شده است. این ما را به سرچمشه ی مشکلاتمان می رساند فیلیپ او می گوید : « دیگر به دون مسلم و فخر کردن واقعیت نمی توان از شیوه های واقع گرایانه استفاده کرد» بو فارد برگانزی در سمپوزیومی که اخیراً برگزار شده است می گوید که امروزه ما نمی توانیم مثل تولستوی بنویسیم ، « چون واقعیت برای ما معنی مشترکی ندارد» این موضع خائنانه را فیلسوفان به دیده ی تحقیر می نگرند همه می دانیم که امروزه فلسفه هر گونه ادعایی را نسبت به آنچه که زمان نخستین کارکرد آن به شمار می آمد کنار گذاشته است. و به یک کارکرد جنبی، بعضی بررسی نفس امکان شناخت، بسنده کرده است. پس فلسفه تا حد شناخت شناسی کوچک شده است.

ادوین بسیبل هولت از رئالیست های نو می گوید که « اینکه واقعیت چیست چندان مورد علاقه من نیست » با این همه می بینیم که برخی نویسندگان همچنان برای پیدا کردن نوعی ثابت در معنی تلاش می کنند‎، در حالیکه دیگران از آن فاصله می گیرند. نمونه های البوت ، جویس و لارنس نشان دهنده ی اختلاف نیت ها در ارایه واقعیت است.

واقعیت به جسم شناوری مانند است

آری از گرده ی در تلاش ذهن عاصی

برای تعریف از آن سواری می گیرد

یا به آن ماهی، که همه ی جانداران دیگر را می بلعد

و سپس دریایی را که در آن شناور است سر می کنند.

اندیشمند تحلیل گر باید به دنبال کردن قدم های آهسته تر حقیقت ، به دون قصد پیشی گرفتن از آن بسنده کنند.

در جواب این پرسش بیلاطس که حقیقت چیست؟ فلسفه نه تنها پاسخ های مختلف بلکه انواع مختلف از پاسخ های را فراهم می آورد که نماینده ی رویکردهای مختلف به مسئله اند ولی نمی توان این پاسخ ها را به دو گروه متضاد و مکمل تقسیم کرد. به دین سان می توان حقیقت را یا علمی دید یا شاعرانه ، که یکی در روند شناخت کشف می شود و دیگری در روند ساخت آفریده می شود اول را اهل فن نظریه هم سازی می خوانند و دومی را نظریه ی همبستگی نظریه ی هم سازی ( corres pond ence ) تجربی و شناختی است اعتقاد واقع گرایانة خام با عامه فهمی به واقعیت دنیای خارج دارد و می پندارد که ما با مشاهده و مقایسه می توانیم این دنیا را بشناسیم حقیقتی که مطرح می کنند حقیقتی است که با واقعیت مستند همسازی دارد، نزدیکی دارد، و آنرا با دقت و امانت داری منتقل می کند، حقیقت اثبات گرا ( پوزیتیویست ) یا حقیقت حتمی گرا ( دترمینیست ) یی است که قصدش مستند کردن و تعیین حدود کردن و تعریف کردن است.

در قتل در کلیسا بکت به قاتلانش می گوید: « شما به واقعیت تسلیم می شوید » نظریه ی همسازی خود به خود به واقعیت تسلیم شده و تکلیف می کند که حقیقت با آن سنجیده می شود، دموکرات است و اعتماد به نفس خود را









سایر محصولات :
واقع گرایی یعنی تحریف واقعیات 17 ص

واقع گرایی یعنی تحریف واقعیات 17...

هولوکاست

هولوکاست...

تحقیق در مورد سرقت هویت 5 ص

تحقیق در مورد سرقت هویت 5...

هوش هیجانی و مدیریت بازار

هوش هیجانی و مدیریت بازار...

هوا زدگی

هوا زدگی...

تحقیق مدیریت طراحی

تحقیق مدیریت طراحی...

هنر و معماری اسلامی

هنر و معماری اسلامی...

هنر و معماری کاشان

هنر و معماری کاشان...

تحقیق در مورد سدها 29 ص

تحقیق در مورد سدها 29 ص...

پاور پوینت در مورد قوانین کارگری در مورد حقوق و دستمزد وپاداش..

پاور پوینت در مورد قوانین...

هنر و ادبیات در ایران و جهان 24 ص

هنر و ادبیات در...

دانلودمقاله بررسی کامل طبقه بندی اطفال بزهکار در نظام کیفری انگلستان

دانلودمقاله بررسی کامل طبقه...

تحقیق در مورد ستاره های دنباله دار 15 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق مدیریت طراحی کارخانه نحوه کار با PDMS

تحقیق مدیریت طراحی کارخانه نحوه...

هنر اسلامی و جامعه مدرن

هنر اسلامی و جامعه...

همیار پلیس

همیار پلیس...

هلال سرخ 16 ص

هلال سرخ 16 ص...

تحقیق در مورد سازمان حمل ونقل پایانه ها 14 ص

تحقیق در مورد سازمان حمل ونقل...

پاورپوینت در مورد قانون رقابت..

پاورپوینت در مورد قانون رقابت.....

هلال احمر

هلال احمر...

هفت سین صنعتی

هفت سین صنعتی...

هشت کتاب سهراب سپهری 113 ص

هشت کتاب سهراب سپهری 113...

تحقیق مدیریت شهری و کنترل آلودگی هوا

تحقیق مدیریت شهری و...

تحقیق در مورد ساختمان فلزی

تحقیق در مورد...

نیروگاه هسته ای شناور

نیروگاه هسته ای شناور...

نیما یوشیج کماندار بزرگ کوهساران 35 ص

نیما یوشیج کماندار بزرگ...

نیروگاه هسته

نیروگاه هسته...

تحقیق مدیریت سرمایه و ایمنی جهت ساختارهای زیربنایی با جلوه تر

تحقیق مدیریت سرمایه و ایمنی جهت ساختارهای...

تحقیق در مورد زورخانه ورزشی بی نظیر

تحقیق در مورد زورخانه ورزشی بی نظیر...

نیروگاه توس 25 ص

نیروگاه توس 25 ص...

نگهداری از مو

نگهداری از مو...

نگرش کلی بر تغذیه

نگرش کلی بر تغذیه...

تحقیق در مورد زنبور عسل

تحقیق در مورد زنبور عسل...

تحقیق مدیریت سازمانی برای رقابت و فروش کالا

تحقیق مدیریت سازمانی...

نگاهی به بدیع در جلد سوم مثنوی 24 ص

نگاهی به بدیع در جلد سوم...

نگاهی به تولدی دیگر فروغ فرخزاد 20 ص

نگاهی به تولدی...

تحقیق در مورد زانوی عقب رفته 10ص

تحقیق در مورد زانوی عقب...

نکته های جالب علمی

نکته های جالب علمی...

نیما یوشیج 16 ص

نیما یوشیج 16...

نَفت مایع غلیظ و افروختنی به رنگ قهوه

نَفت مایع غلیظ و افروختنی...

نیروگاههای خورشیدی

نیروگاههای خورشیدی...

تحقیق در مورد ریزش اتمی 34 ص

تحقیق در مورد ریزش اتمی...

تحقیق مدیریت رفتار سازمانی

تحقیق مدیریت رفتار سازمانی...

دانلودمقاله بررسی کامل صلاحیت دیوانعالی کشور امریکا و مسئله تراکم

دانلودمقاله بررسی کامل صلاحیت دیوانعالی...

نوشهر

نوشهر...

نیروی انسانی120

نیروی انسانی120...

نما

نما...

تحقیق در مورد رویکرد تی ئی ای ام

تحقیق در مورد رویکرد...

پاورپوینت آموزش سیستمهای هزینهیابی..

پاورپوینت آموزش سیستمهای...

نکته هایی درباره ارتقای شغلی

نکته هایی درباره ارتقای شغلی...

ولت متر دیجیتال ۰ تا 30 ولت با AVR
مقدمه ای بر داده کاوی
رشد اخلاق در نوجوانان و جوانان
بررسی نقش محوری زنان در جامعه اسلامی
ولت متر دیجیتال ۰ تا 30 ولت با AVR
ساعت دییجیتال با نمایشگر سون سگمنت
طراحی گیت XOR با hspice
اسیلوسکوپ دیجیتال با AVR
پروژه کنترل موتور DC با استفاده میکروکنترلر ATMEGA 16 با نرم افزارCodeVision همراه فایل Proteus
قانون اساسی
قارچهای عالی
قارچهای عالی (2)
قارچهای خوراکی صدفی60ص
قارچ

کلمات کلیدی :ستقل ترین انعطاف یعنی تحریف اقعیات گرایی یعنی تحریف اقع گرایی یعنی اژه رئالیسم شده است رده است لمات توصیفی توان این شان دهنده گوید laquo اقعیت تسلیم رئالیسم اقعیت laquo حقیقت raquo شناخت
  • ۹۶/۰۹/۱۰
  • حسن حسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی